Klantenservice

Hulp nodig? Wij staan 7 dagen per week klaar.

Iets niet helemaal duidelijk?  Neem dan snel contact op met onze klantenservice.  Onze medewerkers zijn elke dag van de week beschikbaar voor al je vragen.

Bel ons

0341-255 400

7 dagen per week bereikbaar
Ma - Vrij: 9:00 tot 21:00 u
Za - Zon: 10:00 tot 18:00 u

Email ons

Wij antwoorden binnen 48 uur.

foto@cewecolor.nl

Of stuur een bericht via ons formulier.

Stuur een bericht

Orderstatus

Bekijk snel online de status van je bestelling.

Meest gestelde vragen

Geen resultaten

Er zijn helaas geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekopdracht.

Top 5

  • In welk formaat worden mijn foto’s afgedrukt?

    Je foto’s worden standaard afgedrukt volgens de beeldverhouding van je fotobestanden. De afdrukgrootte kies je op basis van de kortste zijde. De formaten waaruit je kan kiezen noemen we ‘Series’. Ga je bijvoorbeeld voor de ‘10-serie’, dan hebben je afdrukken een korte zijde van 10 cm. Lever je een fotobestand aan met beeldverhouding 3:4, dan wordt je afdruk 10x13 cm groot. Bij een fotobestand met beeldverhouding 2:3 zal je afdruk 10x15 cm groot zijn. Foto formaat

    Zowel staande als liggende foto’s worden in de lengte afgedrukt. Staande foto’s worden dus gedraaid bij het afdrukken. Zo is de lengte van de kortste zijde altijd gelijk. Dat komt omdat alle foto’s op één lange rol papier worden afgedrukt, waarna ze van elkaar worden gesneden.

    "Tip: Bij veel camera’s kan je beeldverhouding vooraf instellen."

    Wil je liever al je foto’s in exact hetzelfde afdrukformaat (bijv. 10x15 cm, 11x17 cm of 13x18 cm)? Gebruik dan onze bestelsoftware. Daar kan je kiezen voor de optie “Klassieke fotoverhouding”. Indien nodig worden je foto’s dan bijgesneden tot een 2:3 verhouding, zodat alle afdrukken exact even groot zijn. Let wel: indien je bestanden een andere verhouding hebben (zoals 4:3), zullen de zijkanten van de foto wegvallen om te passen binnen de 2:3 verhouding. De software toont je in het rood welke delen van je foto zullen wegvallen. Klik hier voor de video over afdrukformaten.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Ik heb een ander formaat foto's ontvangen dan ik had besteld. Hoe komt dat?

    Dat kan komen omdat je foto’s standaard worden afgedrukt volgens de beeldverhouding van de bestanden die je hebt aangeleverd. Bestanden met een beeldverhouding 3:4 resulteren bijvoorbeeld in een afdrukgrootte van 10x13cm, terwijl een bestand met verhouding 2:3 een afdruk van 10x15cm oplevert.

    De beeldverhouding van je foto’s wordt bepaald door je camera en is op sommige toestellen op voorhand in te stellen.

    Klik hier voor meer info over afdrukformaten.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Ik kan niet inloggen in de fotosoftware. Wat nu?

    Controleer of je kunt inloggen op onze website met je accountgegevens. Als dit niet lukt, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en stel je wachtwoord opnieuw in. Als op de website inloggen daar wél lukt, lees dan verder.

    Het zou kunnen dat onze software om een technische reden geen verbinding maakt met Internet. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Je krijgt dan de foutmelding ‘emailadres/wachtwoord onjuist (error-code 2)’. Volg dan de volgende stappen.

     

    1. 1. Is je computer verbonden via internet middels een Proxyserver?
      • Zo ja, vraag dan toestemming aan de systeembeheerder om internetverbinding voor de CEWE fotosoftware mogelijk te maken of bestel via een open netwerk.
      • Zo nee, ga verder naar stap 2.

       

    2. 2. Maakt je computer gebruik van een firewall?
      • Zo ja, voeg de CEWE fotosoftware toe als ‘Veilige software' bij de instellingen van de firewall
      • Zo nee of lost dit het probleem niet op, dan raden wij je aan om jouw fotoproduct online te ontwerpen en te bestellen.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

    Kan gebeuren, maar geen paniek. Als je een keer je wachtwoord vergeet, klik je op "Wachtwoord vergeten" op de inlogpagina. Vervolgens sturen wij je wachtwoord naar je bij ons bekende e-mailadres.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Wat zijn de levertijden van de fotoproducten?

    Foto-afdrukken op één formaat

    3 à 4 werkdagen

    Foto-afdrukken op meerdere formaten

    ca. 5 werkdagen

    Fotokalenders

    ca. 5 werkdagen

    Posters

    ca. 5 werkdagen

    Fotoboeken

    ca. 6 werkdagen

    Fotocadeaus

    ca. 7 werkdagen

    Wenskaarten (per 10 stuks)

    ca. 7 werkdagen

    Canvas                                       

    ca. 7 werkdagen

    Let op: de levertijden kunnen anders zijn tijdens de eindejaarsperiode. Kijk hiervoor op onze levertijden pagina.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?

Bezorging

  • Hoe kan ik mijn orderstatus bekijken?

    Je kunt de status van je bestelling volgen door op de link te klikken in de bevestigingsmail die je kreeg na je bestelling. Je kan ook rechtstreeks naar de Orderstatus pagina gaan en daar je klant- en opdrachtnummer invullen. Wat je ook kan doen is inloggen op je account (rechts bovenin) en vervolgens op het tabje ‘’Mijn bestellingen’’ klikken.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Wat zijn de levertijden van de fotoproducten?

    Foto-afdrukken op één formaat

    3 à 4 werkdagen

    Foto-afdrukken op meerdere formaten

    ca. 5 werkdagen

    Fotokalenders

    ca. 5 werkdagen

    Posters

    ca. 5 werkdagen

    Fotoboeken

    ca. 6 werkdagen

    Fotocadeaus

    ca. 7 werkdagen

    Wenskaarten (per 10 stuks)

    ca. 7 werkdagen

    Canvas                                       

    ca. 7 werkdagen

    Let op: de levertijden kunnen anders zijn tijdens de eindejaarsperiode. Kijk hiervoor op onze levertijden pagina.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Kan ik mijn bestelling annuleren, veranderen of versnellen?

    Jouw bestelling wordt, nadat die naar ons verstuurd is, direct verwerkt door een volledig geautomatiseerd systeem. Daardoor kun je deze jammer genoeg niet meer wijzigen, versnellen of annuleren.

    Heb je toch vragen over je bestelling? Laat het ons weten. Wij bekijken graag wat we voor je kunnen doen.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Waar vind ik mijn klantnummer en ordernummer?

    Je klantnummer en ordernummer vind je terug in de bevestigingsmail die je ontvangt na je bestelling. Ook als je via de website inlogt op je account kan je via het overzicht “Mijn bestellingen” deze nummers terugvinden. Daar vind je het 12-cijferig opdrachtnummer (bijv. 123456-345678), waarbij de eerste 6 cijfers het klantnummer vormen, de laatste 6 cijfers het ordernummer.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Ik heb een ander formaat foto's ontvangen dan ik had besteld. Hoe komt dat?

    Dat kan komen omdat je foto’s standaard worden afgedrukt volgens de beeldverhouding van de bestanden die je hebt aangeleverd. Bestanden met een beeldverhouding 3:4 resulteren bijvoorbeeld in een afdrukgrootte van 10x13cm, terwijl een bestand met verhouding 2:3 een afdruk van 10x15cm oplevert.

    De beeldverhouding van je foto’s wordt bepaald door je camera en is op sommige toestellen op voorhand in te stellen.

    Klik hier voor meer info over afdrukformaten.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?

Bestellen

  • Welke mogelijkheden zijn er om te bestellen?

    Bestellen kan je op meerdere manieren.

    1. Via de ontwerpsoftware

    Onze gratis software biedt je de ruimste keuze aan producten en functionaliteiten om je fotoproducten te bestellen. Eenvoudig foto’s uploaden, je product ontwerpen en bestellen.

    Download de software

    2. Bestel je fotoproducten gemakkelijk online

    De meeste fotoproducten kan je ook eenvoudig online bestellen. Je hoeft geen software te installeren, maar je beschikt niet over even uitgebreide ontwerpmogelijkheden als in de software. Daarom raden wij aan een fotoboek via de software te bestellen.

    3. Bestellen via je smartphone of tablet

    Fotoproducten maken en bestellen met foto’s van je smartphone of tablet kan eenvoudig via de CEWE Photoworld App.

    Download de app

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Hoe open ik een opgeslagen project?

    In de software

    Om een opgeslagen project te openen ga je als volgt te werk:

    • Open de bestelsoftware en kies bovenin voor ‘Bestand’.
    • Kies het opgeslagen project (te herkennen aan de extensie ‘.MCF’)

    De bestelsoftware slaat een fotoboek als 2 verschillende bestanden op, één bestandsmap met de fotobestanden en één MCF-bestand. Deze twee bestanden zijn aan elkaar gekoppeld en mag je niet afzonderlijk verplaatsen. Het systeem kan de bestanden dan namelijk niet meer koppelen en dan kan het album niet meer worden opgeroepen.

    Op de website

    Indien je bestelt via onze website is het voor sommige producten mogelijk om een project op te slaan en te openen. Indien je een eerder gemaakt project wenst te openen om het aan te passen of te bestellen log je in met je accountgegevens via de knop ‘inloggen’ bovenaan. Ga dan naar ‘Mijn account’, waar je onder het tabje ‘Mijn Galerij’ je eerder gemaakte projecten kunt terugvinden.

    In de App

    Klik links bovenin op het menuknopje en kies dan “Projecten”. Daar vin je een overzicht van alle opgeslagen projecten.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Is de korting/actie op mijn bestelling verrekend?

    We verrekenen de korting van onze acties direct in de prijs. De prijs die je op de website ziet is dus de actieprijs, inclusief korting. Als je gebruikmaakt van een kortingscode, dan kun je deze invullen tijdens het bestelproces. De korting wordt dan automatisch voor je verrekend.

    Doet het probleem zich nog steeds voor? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Hoe voer ik mijn kortingscode in?

    Een kortingscode kan je invullen nadat je je product(en) hebt opgemaakt en in het winkelmandje hebt geplaatst. Bij een bestelling met de software voer je de kortingscode in bij stap 3, via ‘Kortingscode invoeren’ en daarna ‘Inwisselen’. Bij een bestelling op de website voer je de code in onderaan het winkelmandje en klik je vervolgens op ‘Gebruik code’.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Ik kan niet inloggen in de fotosoftware. Wat nu?

    Controleer of je kunt inloggen op onze website met je accountgegevens. Als dit niet lukt, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en stel je wachtwoord opnieuw in. Als op de website inloggen daar wél lukt, lees dan verder.

    Het zou kunnen dat onze software om een technische reden geen verbinding maakt met Internet. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Je krijgt dan de foutmelding ‘emailadres/wachtwoord onjuist (error-code 2)’. Volg dan de volgende stappen.

     

    1. 1. Is je computer verbonden via internet middels een Proxyserver?
      • Zo ja, vraag dan toestemming aan de systeembeheerder om internetverbinding voor de CEWE fotosoftware mogelijk te maken of bestel via een open netwerk.
      • Zo nee, ga verder naar stap 2.

       

    2. 2. Maakt je computer gebruik van een firewall?
      • Zo ja, voeg de CEWE fotosoftware toe als ‘Veilige software' bij de instellingen van de firewall
      • Zo nee of lost dit het probleem niet op, dan raden wij je aan om jouw fotoproduct online te ontwerpen en te bestellen.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Hoe zie ik de actuele (actie)prijzen in de bestelsoftware?

    Als je fotoproducten gaat bestellen vanuit de bestelsoftware kun je de actuele (actie)prijzen ophalen. Ga boven in de software naar ‘Prijzen’ en klik op ‘Prijslijst verversen’. De actuele (actie)prijzen worden dan voor je zichtbaar. Als je dit niet doet, dan worden de actuele prijzen pas berekend bij het vaststellen van het orderbedrag. De bestelsoftware is namelijk niet constant verbonden met het internet en toont dus niet de meest actuele prijzen tijdens het bewerken van jouw foto(`s).

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Hoe plaats ik een fotobestelling met mijn mobiele telefoon?

    Download de gratis CEWE Foto App in de Appstore (iPhone) of Google Play Store (Android). Via deze apps kan je eenvoudig een fotobestelling plaatsen vanaf jouw telefoon. Je kunt onder meer foto`s, fotoboeken, kaarten en kalenders bestellen via deze apps.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?

Betalen

  • Hoe kan ik betalen?

    Betalen kan op verschillende manieren. Je kunt betalen via een creditcard van Visa, MasterCard of American Express. Je kunt ook kiezen voor een betaling met bankkaart / bankpas (Maestro, Sofort of Ideal), indien je bank dit ondersteunt. Liever via overschrijving betalen? Dat kan ook, je ontvangt dan een rekening bij je bestelde opdracht.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?

Foto’s bestellen

  • In welk formaat worden mijn foto’s afgedrukt?

    Je foto’s worden standaard afgedrukt volgens de beeldverhouding van je fotobestanden. De afdrukgrootte kies je op basis van de kortste zijde. De formaten waaruit je kan kiezen noemen we ‘Series’. Ga je bijvoorbeeld voor de ‘10-serie’, dan hebben je afdrukken een korte zijde van 10 cm. Lever je een fotobestand aan met beeldverhouding 3:4, dan wordt je afdruk 10x13 cm groot. Bij een fotobestand met beeldverhouding 2:3 zal je afdruk 10x15 cm groot zijn. Foto formaat

    Zowel staande als liggende foto’s worden in de lengte afgedrukt. Staande foto’s worden dus gedraaid bij het afdrukken. Zo is de lengte van de kortste zijde altijd gelijk. Dat komt omdat alle foto’s op één lange rol papier worden afgedrukt, waarna ze van elkaar worden gesneden.

    "Tip: Bij veel camera’s kan je beeldverhouding vooraf instellen."

    Wil je liever al je foto’s in exact hetzelfde afdrukformaat (bijv. 10x15 cm, 11x17 cm of 13x18 cm)? Gebruik dan onze bestelsoftware. Daar kan je kiezen voor de optie “Klassieke fotoverhouding”. Indien nodig worden je foto’s dan bijgesneden tot een 2:3 verhouding, zodat alle afdrukken exact even groot zijn. Let wel: indien je bestanden een andere verhouding hebben (zoals 4:3), zullen de zijkanten van de foto wegvallen om te passen binnen de 2:3 verhouding. De software toont je in het rood welke delen van je foto zullen wegvallen. Klik hier voor de video over afdrukformaten.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Op welk papier worden mijn foto’s afgedrukt?

    Je kunt je digitale foto's laten afdrukken op twee soorten fotopapier.

    Als eerste is er het ‘Standaard’ kwaliteitspapier. Een goede fotokwaliteit voor een lage prijs. Je hebt keus uit 5 verschillende formaten en kunt er zelfs voor kiezen om alle foto's een leuke gekleurde rand te geven.

    Of kies voor extra kwaliteit en laat je foto's afdrukken op ‘Premium’ fotopapier. Premium papier afdrukken staan voor de beste fotokwaliteit, de meest briljante kleuren, langste levensduur en lichtechte afdrukken. En je krijgt er een gratis foto-index bij en zal de bestandsnaam op de achterzijde van de foto worden gedrukt.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Wat is de exacte grootte van foto-afdrukken?

    In de fotowereld worden bijna overal afgeronde maten gehanteerd, omdat de standaard afmetingen van foto’s oorspronkelijk in Engelse maten werden uitgedrukt. De gebruikelijke 10x15 die wij kennen is in werkelijkheid 10,2 x 15,2 cm groot, wat overeenkomt met 4 x 6 Inch. Voor de gemakkelijkheid wordt echter over een “10 bij 15” gesproken.

    Inch

    Werkelijke afmetingen

    Afgerond

    4 x 6 Inch

    10,2 x 15,2 cm

    10 x 15 cm

    5 x 7 Inch

    12,7 x 17,8 cm

    13 x 18 cm

    8 x 12 Inch

    20,3 x 30,5 cm

    20 x 30 cm

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Kan ik panorama-foto’s of foto’s met afwijkende beeldverhoudingen laten afdrukken?

    Je foto’s worden afgedrukt volgens de beeldverhouding van het originele bestand, maar je houdt best rekening met de maximale beeldverhouding per formaat. Je kan panorama-foto’s afdrukken tot een maximale lengte/breedte-verhouding van 9:16 voor de 9-serie (kortste zijde is 9 cm) en de 10-serie (kortste zijde is 10 cm breed). Voor de andere afdrukformaten geldt een maximale lengte/breedte-verhouding van 3:5.

    Overzicht minimale en maximale beeldverhouding per formaat

    9 serie: min. 9 x 9 cm tot max. 9 x 16 cm (maximale beeldverhouding is 9:16)

    10 serie: min. 10 x 10 cm tot max. 10 x 18 cm (maximale beeldverhouding is 9:16)

    11 serie: min. 11 x 11 cm tot max. 11 x 19 cm (maximale beeldverhouding is 3:5)

    13 serie: min. 13 x 13 cm tot max. 13 x 19 cm (maximale beeldverhouding is 9:16)

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • De pagina blijft hangen als ik de foto wil vergroten. Wat nu?

    Blijft onze website hangen als je een foto wilt vergroten? Ververs dan de webpagina door de toetsencombinatie Ctrl-R (Windows) of Command-R (Mac) te gebruiken of te drukken op de ‘Vernieuwen’-knop (Refresh) van je internetbrowser. Probeer het hierna nogmaals.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?

Fotoboeken bestellen

  • Hoe kan ik pagina’s toevoegen of verwijderen?

    Je kunt het aantal pagina’s van je CEWE FOTOBOEK steeds aanpassen, afhankelijk van het type boek is dit van 26 t/m maximaal 178 pagina's. Je kan pagina’s per 8 toevoegen. Het totaal aantal pagina's wordt linksonder in de editor weergegeven. In dit veld kun je de omvang van je fotoboek altijd veranderen via een keuzemenu.

    In het pagina-overzicht onderaan kan je pagina’s altijd van volgorde veranderen. Zo kan je nieuwe blanke pagina’s, die automatisch achteraan worden toegevoegd, verplaatsen naar een gewenste plek.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Kan ik het formaat, papiersoort of type omslag van mijn fotoboek nog veranderen?

    Ja, dat kan. Je kan de papiersoort, de omslag en het formaat van je boek altijd wijzigen indien het dezelfde verhoudingen behoudt. Bijvoorbeeld als je koos voor Large Liggend, dan kan je dit enkel wijzigen in een ander Liggend formaat fotoboek.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?

Account

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

    Kan gebeuren, maar geen paniek. Als je een keer je wachtwoord vergeet, klik je op "Wachtwoord vergeten" op de inlogpagina. Vervolgens sturen wij je wachtwoord naar je bij ons bekende e-mailadres.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    Om je gegevens te wijzigen, dien je bij “Mijn Gegevens” in te loggen op de website. Met jouw e-mailadres en wachtwoord heb je toegang. Daarna kun je alle gegevens in je account wijzigen.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens verwijderen?

    Geef via het contactformulier het volledige adres en e-mailadres door waarmee je geregistreerd staat. Wij zullen de gegevens controleren en vervolgens je account deactiveren en verwijderen. Als laatste krijg je nog een bevestiging per e-mail.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?

Na ontvangst

  • Mijn bestelling is beschadigd of niet correct. Wat moet ik nu doen?

    Dat is vervelend. Neem snel contact op met onze klantenservice, zodat we dit probleem zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?
  • Ik ben niet tevreden over mijn bestelling. Kan ik iets doen?

    Jammer dat je product niet naar wens is. Neem snel contact op met onze klantenservice, zodat we dit probleem zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.

    Was deze informatie nuttig?
    Wat kunnen we verbeteren?

Welkom bij FAQ

Hoe kunnen we je helpen?

De resultaten van je zoektocht

De resultaten van je zoektocht ”{{ lastSearchPhrase }}”

Er werden geen resultaten voor je zoekopdracht gevonden


Kan je het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Wij helpen je graag verder.


Contacteer ons

Kan je jouw vraag niet vinden

Veelgestelde vragen en antwoorden

Kan je jouw vraag niet vinden?

Wij helpen je graag verder

Vragen over een thema - {{selectedNodeObject.name}}


Wij helpen je graag verder

Contacteer ons


Kan je het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Kan je het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Wij helpen je graag verder

Wij helpen je graag verder

Bel ons bij vragen en problemen

Maandag-vrijdag | 9:00 tot 21:00u & zaterdag-zondag | 10:00 tot 18:00u**

**feestdagen uitgezonderd

E-Mail

Vind je geen antwoord op je vragen?

Mail ons. Gelieve een thema te kiezen:

Naar het e-mailformulier

E-mailformulier

Vind je geen antwoord op je vragen?

Mail ons. Wij helpen je graag verder.

Vind je jouw vraag in onderstaande lijst terug?

Stel een vraag

Hier kan je jouw opdrachtstatus direct opvragen

Opdrachtstatus
Opdrachtnummer:
Besturingssysteem:
Browser:
Versie van je software:
Naam:*
E-Mail:*
Telefoonnummer:
Je vraag/opmerking:*
Beveiligingscode:*
Verplichte velden dienen ingevuld te zijn
De beveiligingscode is niet correct
Een ogenblik... 

De met * aangeduide velden zijn verplichte velden

Bericht succesvol verstuurd

Contact opnemen

Stel een vraag

* Tenzij anders vermeld, zijn alle vermelde prijzen inclusief BTW en exclusief verwerkings/verzendkosten